söndag 18 januari 2009

Fototriss - Frost

Frost har vi ont om här på Sicilien, och nödalternativet som ges på fototriss den här veckan, is, har vi också ganska ont om..
Snö däremot hittar man en hel del om man tar sig upp på vulkanen Etna.

Den här bilden är tagen i november förra året (2008)

En vacker vinterdag för några år sedan åkte vi dit med bilen, vi kom inte ända upp eftersom det blev lite för halt för att köra på sommardäck efter ett tag...

Den här bilden är tagen för många, många år sedan när jag åkte med på en utflykt nästan ända upp till toppen.

21 kommentarer:

  1. Wow! Vad häftigt att bo så nära en vulkan! Vackra foton också!

    SvaraRadera
  2. Hallå där!! Var ett tag sedan jag såg dig!! Fina foton som vanligt!!
    Första bilden blir min favvo idag!! Må gott!

    SvaraRadera
  3. Hallå! Kul och vackra bilder! Under hur lång tid på året ligger snön kvar på toppen? /eva b

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder...här tänker jag inte försöka mig på att välja någon favorit, för de är så fina alla tre.

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder på Etna. Det är så svårt att föreställa sig hur mäktig den är!
    Ha en underbar söndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder alla tre, men mittenbilden med solstrålarna blir min favorit. Eva

    SvaraRadera
  7. otroligt fint.. :-)

    SvaraRadera
  8. Morrn

    Första bilden är jätteflott, den vann i dag.

    Ha de bra
    Hasse

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder och ettan blir min favorit!

    SvaraRadera
  10. Andra fotot blir min favorit. Ser så vackert ut

    SvaraRadera
  11. Etna är verkligen vacker. Jag gillar ditt första foto bäst.

    /Ingrid

    SvaraRadera
  12. Vilka hàrliga kort! Làngtar til ditt Sicilien :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder... Nummer ett är sagolik. Jag bara måste åka till Sicilien. Kanske en kärlekstripp med maken;))

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra bilder! Vore kul att kunna få se det hela med egna ögon någon gång i framtiden.

    SvaraRadera
  15. Hej och tack för den vackra resan upp nästan på toppen.
    Har funderat på hur det ser ut där, nu vet jag.
    Andra bilden gillar jag bäst.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  16. Härliga landskap, kan inte välja en favorit!

    SvaraRadera
  17. Jag tycker man kan anan både snö, is och frost i dina bilder. Härliga vyer är det hursomhelst.

    SvaraRadera
  18. Jag förstår att det är problem med frost och is på Sicilien men dina vackra snövyer är en fin ersättning, man tager vad man haver.

    Mycket vackert på Sicilien.

    /Avsändare Margareta G

    SvaraRadera
  19. Det hade varit enklare att få frost bilder hos oss, men det är ganska häftigt att det alls finns snö på Sicilien tycker jag!
    Nu tänker jag ta reda på hur högt Etna är eg. -> redan gjort (tack Wikipedia!!): 3300m, inte konstigt att det är snötäckt :)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  20. Ja, jag tänkte på dig då jag läste temat. Det blir svårt för Pysen att hitta frost.. ;o)
    Väldigt vackra bilder på Etna i vilket fall. :o) Gillar nog den första bäst.
    Over & Out

    SvaraRadera
  21. Jättevackra bilder. Gillar den första bilden mest.

    SvaraRadera